Agit Kabayel istediği iki maçı açıkladı, bir isme ise net şekilde kapıyı kapattı

Agit Kabayel istediği iki maçı açıkladı. Kürt asıllı Alman ağır sıklet boksör Agit Kabayel, Damian Knyba karşısında aldığı galibiyetin ardından hedefini açıkça ortaya koydu.

Agit Kabayel (27-0-0-19KO), bu zaferle birlikte Oleksandr Usyk ile dünya şampiyonluğu maçına çıkmadan önceki son engeli aştığına inanıyor.

Karşılaşmaya hızlı başlayan Knyba’ya rağmen ringde kontrolü kısa sürede ele geçiren Kabayel, rakibini yıpratarak üçüncü rauntta teknik nakavtla maçı bitirdi.

Bu sonuçla birlikte 27-0’lık namağlup kariyerini sürdüren Kabayel, WBC geçici (interim) ağırsıklet kemerini korudu, Knyba’ya da profesyonel kariyerindeki ilk yenilgiyi tattırdı.

“WBC zorunlu rakibi olacağımı düşünüyorum”

Maç sonrası düzenlenen basın toplantısında konuşan Kabayel, hedefinin net olduğunu vurguladı. Alman boksör, WBC kemeri için zorunlu rakip konumuna geldiğini düşündüğünü belirtti:

“WBC başkanının benim WBC kemeri için zorunlu rakip olduğumu söyleyeceğini düşünüyorum ve neden olmasın. Usyk ile maçı yapabileceğimize inanıyorum. Bu mücadeleye hazırım ve Almanya’da bir stadyumda organize edebiliriz. Almanya’da çok sayıda Ukraynalı insan da yaşıyor. Neden olmasın?”

Kabayel, Usyk’e duyduğu saygıyı dile getirirken meydan okumaktan da geri durmadı:

“Bence Usyk dünyanın en büyük dövüşçülerinden biri. Dünyanın en iyi boksörlerinden biri ve tartışmasız şampiyon. Ama göreceğiz. Kendime meydan okuyorum. Hazırım.”

“Sadece vücuda değil, kafaya da çalışıyorum”

Kabayel’in vücuda yönelik sert yumrukları boks kamuoyunda sıkça konuşuluyor. Usyk’in bu alanda zayıf olduğu yönündeki iddialar da gündeme geldi. Bu konuya da açıklık getiren Kabayel, çok yönlü bir dövüşçü olduğunu vurguladı:

“Ben sadece vücuda çalışmıyorum, kafaya da çalışıyorum. Bugün maçı kafaya vurarak bitirdim. Maçı vücuda da bitirebilirim, kafaya da. Hazırım.”

“Dünya şampiyonluğu maçına hazırım”

Karşılaşmayı ring kenarından izleyen isimler arasında Filip Hrgovic, Tony Yoka ve WBC 1 numarası Lawrence Okolie de yer aldı. Kabayel, artık başka ara maçlara ihtiyacı olmadığını savundu:

“Diğer maçlar bana ne kazandıracak? Büyük isimlerle üç kez dövüştüm. Makhmudov ile dövüştüm, Frank Sanchez ile dövüştüm, bugün de kariyerinde hiç yenilgisi olmayan bir rakiple dövüştüm. Lawrence Okolie ya da diğer isimlere saygısızlık etmek istemem. Ama dünya şampiyonluğu maçına hazır olduğumu düşünüyorum. Boksu neden bu kadar politik hale getiriyoruz? Ben zorunlu rakibim, bana Usyk maçını verin. Hazırım.”

Fabio Wardley’e yeşil ışık

Kabayel’in sıcak baktığı bir diğer ihtimal ise WBO şampiyonu Fabio Wardley oldu. Bu karşılaşmaya da açık olduğunu belirten Alman boksör şunları söyledi:

“Fabio mu? Neden olmasın. WBO dünya şampiyonluğu kemeri onda. Bu maçı Almanya’da ya da İngiltere’de yapabiliriz. Yeri bana söyleyin.”

Tyson Fury’ye net ret

Ancak Kabayel’in gündeminde olmayan tek büyük isim Tyson Fury oldu. İki boksör arasındaki yakın ilişkiye dikkat çeken Kabayel, bu ihtimali kesin bir dille reddetti:

“Fury hayır. Fury ile maç yapmak istemiyorum. Fury benim kardeşim gibi. Kariyerimde bana çok yardımcı oldu. Makhmudov maçı öncesinde beni destekledi. Bu yüzden onunla dövüşmekle ilgilenmiyorum.”

Agit Kabayel’in bu açıklamaları, ağır sıklet boksunda Usyk merkezli büyük bir eşleşmenin giderek daha yüksek sesle konuşulmasına neden olurken, gözler şimdi WBC’nin vereceği resmi karara çevrildi.

GG Kontra

Kabayel’in kariyeri için yukarıda çizdiği yol, bana göre son derece makul ve akıllıca bir seçenek. Daha önceki yazımda da söylediğim gibi, Oleksandr Usyk maçı hariç Kabayel’in en az iki karşılaşma daha yapmasının kendisi adına çok daha faydalı olacağını düşünüyorum.

WBC’nin 1 numarası ve WBC “Silver” ağır sıklet kemeri sahibi Lawrence Okolie olabilir. Alternatif olarak, WBO ağır sıklet dünya şampiyonu Fabio Wardley de ikinci maç için önemli bir seçenek olacak.

Okolie ve Wardley gibi isimler, Kabayel’i en kısa yoldan Usyk ile unvan maçına götürebilecek rakiplerdir. Ancak buna karşın, Tony Yoka’nın sportif açıdan bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Benim gözümde bu seçenek geçersiz.

Okolie, Kabayel’e sosyal medyadan meydan okudu

Lawrence Okolie, Instagram hesabından Kabayel’e zaten meydan okudu. Mesajında şu ifadeleri kullandı:

“Ben Lawrence Okolie, Almanya’dan canlı yayında konuşuyorum. Eski Britanya Eyaletler Arası şampiyonu, eski Avrupa şampiyonu, eski cruiserweight şampiyonu ve eski WBC bridgerweight dünya şampiyonuyum. Şu anda da WBC ‘Silver’ ağır sıklet dünya şampiyonuyum.”

“Bir sonraki maçımda Agit Kabayel ile dövüşmek istiyorum. Sırf bu nedenle Almanya’ya geldim.”

“Agit, sen kendini korkulan bir boksör olarak tanımlıyorsun. Dünyanın neresinde istersen, seninle dövüşmeye hazırım.”

Lawrence Okolie neden mantıklı?

WBC, Aralık ayının ilk haftasında Tayland’da yıllık olağan toplantısını yaptı. Bu toplantıda zorunlu rakipler ve sıklet yükselmeleri gibi kritik başlıklar masaya yatırıldı.

Agit Kabayel istediği iki maçı açıkladı

Bu süreçte, Oleksandr Usyk’in zorunlu rakibini belirleyecek Okolie – Itauma eşleşmesinin onaylandığını biliyoruz. Bu maçın galibi, Kabayel’den önce unvan maçına çıkma hakkı elde edecek. Bu nedenle Kabayel’in bir sonraki maçında Okolie ile ringe çıkması bence mutlak bir gereklilik.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Benzer içerikler